středa 12. února 2014

Ze světa scrapbooku

Protože mým koníčkem je vedle šití i tvoření z papíru, občas se mu budu na těchto stránkách věnovat. Tentokrát vám představím něco málo o scrapbooku - fotoalbech.
Ve scrapbooku nejsem žádným nováčkem. První album jsem dělala z fotek z první návštěvy v Americe, kde jsem byla v roce 2004. Při mých častých návštěvách země za Oceánem jsem měla možnost navštívit hodně kurzů, velký scrapbookový festival s hvězdami jako Tim Holtz apod. Takže když do Čech vtrhla vlna Project Life alb, vytáhla jsem své speciální obaly, které mi doma ležely už několik let :) a dala se do tvoření.
O co vůbec jde? Project Life si klade za cíl zaznamenávat každodenní události. Nutí vás nejen častěji fotit, ale i zapisovat to, co se ten den událo. Mohlo by se zdát, že přece tolik toho není, ráno do práce, večer domů, ale jde právě o ty drobnosti, které se vám teď mohou zdát obyčejné, ale za pár let se s nostalgií rádi podíváte, jak vypadal v té době váš pracovní stůl, jak jste měli tenkrát vymalováno v obýváku apod. Typické scrapbooové album má formát 12x12 palců (tedy 30,5 cm), ale obaly na PL jsou rozdělené na menší kapsičky. Existuje mnoho druhů a formátů, tak se o nich nebudu moc rozepisovat. 

Důvodem, proč jsou takto rozdělené, jsou speciální kartičky, které se do nich také vyrábí. Což vám má usnadnit práci tak, abyste stíhali každý týden tu dvoustranu (případně méně či více) zaplnit. 
Zdroj

Já jsem se rozhodla, že to nejprve vyzkouším s fotkami z dovolené. Začala jsem tedy klasickou 30cítkovou stránkou, protože těch se vzdát neumím a budu to tak i nadále kombinovat. 


Doufám, že vás tento článek zaujal. Příště vám představím svého velkého pomocníka - mašinku na vyřezávání z papíru. 




1 komentář: